Іноді трапляється так, що бензиновий мотоблок з якоїсь причини раптом перестав заводитися. Кожен власник цієї техніки повинен орієнтуватися в основних причинах того, чому не заводиться його мотоблок.
Досвідчені консультанти магазину Планета Залізяка (ZARIA.UA), розташованого в Новограді-Волинському, завжди підкажуть своєму покупцеві в чому може бути причина такої ситуації. В асортименті магазину більшість мотоблоків дизельні, але покупцям пропонуються і бензинові.
Іноді така ситуація виникає після зимового простою техніки. Найчастіше в тому, що мотоблок перестав заводитися після зими, винен сам власник. Якщо агрегат неправильно зберігався, то ситуація з утрудненим заведенням буде цілком логічною. Якщо мотоблок зберігався в умовах підвищеної вологості, в сирому приміщенні, і до того ж при низькій температурі, то він цілком може навесні не завестися.
Основні причини такої ситуації саме на початку сезону:
а) порушена ізоляція проводів;
б) в масло або паливо потрапила певна кількість води;
в) жиклери карбюратора забилися сміттям;
г) відбулося окислення контактів в електропроводці мотоблока.
Будь-який власник мотоблока повинен взяти за правило – перед кожним його заведенням переконуватися в цілісності всіх з'єднань в конструкції агрегату. Троси газу, реверсу і зчеплення повинні рухатися м'яко, без затисків. Вони не повинні бути перекрученими. Якщо це не так, то потрібно спочатку привести стан тросів до норми, а потім вже заводити мотоблок.
Також перед запуском потрібно переконатися в достатньому рівні масла всередині картера. Масло має властивість випаровуватися. Якщо його буде недостатньо, то можуть сильно пошкоджуватися поршні двигуна. До речі, через недостатність масла можуть не заводитися як бензиновий, так і дизельний двигуни.
Деякі моделі мотоблоків обладнані захистом по низькому рівню масла. На деяких моделях мотоблоків можуть бути встановлені спеціальні датчики якості та кількості залитого масла. В протилежному випадку власник техніки повинен перевіряти рівень масла в бачку самостійно, вручну. Потрібно перевіряти не тільки кількість масла, але і його зовнішній вигляд. Якщо воно нагадує чорну рідину і має неприємний запах гару, то його слід повністю злити й залити нове.
Але навіть якщо цей рівень буде в нормі, а з труби мотоблока на кілька секунд після його заведення піде білий дим, а потім він заглохне, то це буде ознака того, що причина нестабільної роботи агрегату саме в маслі.
Завжди стежте за тим, щоб в мотоблок заливався саме такий бензин, на який ця техніка розрахована.
Якщо бензиновий мотоблок не заводиться в розпал сезону, а не після зимової розконсервації, то причинами можуть бути:
а) засмічений повітряний фільтр (через нього не проходить повітря);
б) канали подачі палива забиті сміттям, існує непрохідність паливної системи;
в) пошкодження карбюратора;
г) отвір в кришці паливного бака засмічено.
Всі вони легко усуваються вручну. Головне, це визначити конкретну причину. Але може трапитися, що і після її усунення мотоблок все ще не буде заводитися. В цьому випадку потрібно перевірити – чи немає на свічці двигуна масляних плям. Для цього її необхідно буде відкрутити. Якщо масло виявиться, то його потрібно буде відчистити, а саму свічку добре просушити. Крім свічки просушування буде необхідне самому циліндру мотоблока.
Може бути й така ситуація, що свічка виявиться повністю сухою. Це буде означати відсутність палива в камері згоряння. Тоді мотоблок теж не зможе запуститися. В цьому випадку потрібно буде повністю злити старе паливо, добре промити паливний бак, а потім, вже з новим бензином, повторити процес запуску. Паралельно потрібно буде також очистити повітряний фільтр і продути паливний шланг.
Мотоблок також може не заводитися через скупчення нагару на стінках його глушника. Цей нагар потрібно регулярно видаляти.
У бензиновому мотоблоці може бути несправна система запалювання. Конкретна причина може ховатися в ковпаку, магнето, свічці запалення, дроті живлення. Якщо не працює запалювання, то часто причиною є потрапляння вологи або бруду на елементи цієї системи. Крім того, може бути поганий контакт між центральним електродом і ковпачком свічки запалювання. Слід також перевірити цілісність самих електродів і відстань між ними. На самий крайній випадок доведеться міняти свічку запалювання.